Selidba. Nigdje.
Virus
je razvalio posao, onda je posao razvalio kiriju, pa je gazdarica razvalila
ugovor. Aftermath korone je u svakom
stanu tog posvađanog solitera izgledao drugačije; od nje je bespogovorno tražio
da izađe iz stana. Nije bilo opiranja. Pustila se donekle zadovoljna što je
pandemija preuzela na sebe onaj dio posljedičnosti i odgovornosti koju sada ni najzadrtiji radoholičari ne mogu da joj nakaleme kao
krivicu. Odjavljivala se dosadno polako, neopterećena datumom kraja podglavlja.
Iz te adrese znala je samo kako izgleda „prva pomoć“ jer taj isti aftermath nije bio konačan – virus je jedino obećavao trajuću,
neudobnu nepredvidljivost.
Preturala
je po stanu tražeći dodatno gorivo za besmisao. Skupljala je tričavosti koje ne
pripadaju nijednoj imenovanoj kutiji, da ih baci, pa žali za njima
bespovratnima. U tom blago maničnom čišćenju stana od nade, radost se perfidno,
gotovo naglas, cerekala sa ramova koji su uštinuli neke davne, vedre kadrove
nje i porodice. Ramove je zbog lomljivosti ostavila za kraj pakovanja ili se
barem tako sebi pravdala za taj mazohizam. Policijski zadrto je zazvonio
telefon. Ometena je u pakerskom samopovređivanju. Sa prozora je špijunski
gledala u radnicu preko puta dok joj je na telefonu pjenila o rokovima
podizanja robe. Zvučala je kao ogorčena šefica katedre koja ima slobodu da
nariba doktoranda kojeg čeka recimo osam godina. Tako skrojena posljednja
opomena iz hemijske čistionice je istjerala iz stana po davno ostavljeni
pregršt ormara. Kad je uletjela u jedva zamagljenu, zgučenu čistionicu, radnica
je bila prijatno iznenađena sopstvenim, do tada nepostojećim, autoritetom.
– Rek’o
gazda da ne treba da se plati.
– Hvala, šta mu bi?
– Čuo da selite, a kaže
da nikad nije imao tako lijenu komšinicu.
– Lijepo od njega. –
izustila je odjavno i nimalo ironično.
Izašla
je pijana od vlage na smog-suv vazduh velikog grada u kojem je ideja komšiluka
tek nostalgični lament za vremenima roditelja njenih roditelja. Stala je kratko
ispred, samo da malo ne razmisli ni o čemu. Ulaz njene zgrade je od vrata
čistionice djelovao toliko daleko da je pogled samovoljno fiksirao zapekla
vrata pekare –
djelovala je kao ostrvo na kojem će sačekati skeledžiju za dalje. Često su joj
ove minijaturne epizode gladi davale jedinu vjeru da nije toliko loše, ona.
Uletjela
je sa kesom još toplih pantalona i sakoa olinjalih od posla koji ne podnosi
taman koliko ni te metalne, apotekarsko-zmijski zavrnute vješalice. Za
staklenom, šank-vitrinom je mehanički naručila tri različita peciva. Sjela je
preko puta svojih odjevnih radnih dana freško opranih, opeglanih, pa nemarno
savijenih na naslon stolice. Zurila je u te Asklepijeve štapove obučene u
pamučne, zagasite boje koje su je uvijek lako hipnotisale bezličnošću. Trgla je
radnica zvukom novog, pop-art tanjira po starom plastificiranom stolu. U ehu
tanjira novine su skoro nečujno pale na drugu poluloptu stola – radnica je uvijek držala do
rituala svog komšiluka.
Uvredljivo
dosadne dnevne novine. 17. avgust. Datum kao naslov. Ko bi rekao da će se
sjetiti te pjesme En Sekston? Ko bi rekao da je ikad i zapamtila? Ko bi rekao
da je ljeto? Mozak joj je radio kao u nekoj sibirski zimskoj hibernaciji.
Gužvalački je listala novine, prelijetala preko stranica tražeći opet neku
dopunu osjećaju bezizlaznosti, ništavila. Boldovani podnaslov joj je podmuklo
slomio oči:
Samoubistvo je simptom –
posljednji, ali simptom.
Cut.
Shvatila je da je to
jedini simptom koji nije imala.
Nada Martinović
Nada Martinović rođena je u
Podgorici 1985, ali je sveukupno preko pola svog života živjela van nje: u
Moskvi, Cetinju, Beogradu. Završila je osnovne studije engleskog jezika u Crnoj
Gori, a master studije, modul: jezik književnost i kultura, na beogradskom Filološkom
fakultetu. Karijerno skita i tako namjerava da ostane do kraja života.
Predavala je engleski jezik, prevodila, radila u oblasti marketinga,
produkcije, odnosa sa javnošću, zaštite životne sredine, osnovala je i svoj
istoimeni modno-dizajnerski brend. U posljednje vrijeme se posvetila
kopirajtingu, vratila se slikanju i stvara neki svoj novi multimedijalni
umjetnički izraz. Sasvim je sigurna da će napisati knjigu, ali još uvijek sa
prelakom strogoćom briše svoj napisani materijal. Danas živi i radi na relaciji
Beograd – Crna
Gora.
No comments:
Post a Comment